هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» لعبة Assassin's Creed
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:50 من طرف شوشو

» وأذهلتني هذه الصورة
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:45 من طرف شوشو

»  أحـذر أن ينكـسر قلبكـ
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:44 من طرف شوشو

» فسأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأتين
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالسبت 30 أكتوبر - 18:36 من طرف ملكة المنتدى

» اشكال و حـــروف عــربى وانجليزى مزخرفه لجيمزر
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالخميس 28 أكتوبر - 17:01 من طرف ملكة المنتدى

» اراهن اى حد يعرف يكتب اسمه.....................؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالثلاثاء 26 أكتوبر - 15:44 من طرف شوشو

»  بكت عندما قال لها زوجها ....... بحبك ...!!!!!!!!!!!
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالثلاثاء 26 أكتوبر - 15:33 من طرف شوشو

» لماذا كل شى نحبه يضيع!؟!؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 17 أكتوبر - 19:02 من طرف ملكة المنتدى

» كل سنة وانتم طيبين لرمضان الاتى
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:13 من طرف شوشو

» سلوكيات خاطئة
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:13 من طرف شوشو

» تعالو شوفواالى بيحصل لرفقاء السوء حتى مع الكلاب
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:11 من طرف شوشو

» ليش انتهـ اتحب و اختك لا ؟؟؟!؟!؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:59 من طرف شوشو

» هل تستطيع ان تقرا هذا الموضوع دون ان تدمع عينك؟!
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:57 من طرف شوشو

» الى كل من ضاق به الحال
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:56 من طرف شوشو

» excuse me بس هو دا عقل المراه فى كل مكان فى العالم
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:55 من طرف شوشو

» الـــــــصعب والاصعب في الحـــب؟؟؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالسبت 2 أكتوبر - 18:27 من طرف ملكة المنتدى

» حماه حبت تختبر ازواج بناتها, هههههههههههههه
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالثلاثاء 21 سبتمبر - 18:17 من طرف ملكة المنتدى

» xوo منافسة بينالشبااااااااب والبناااااااااات
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالسبت 18 سبتمبر - 11:30 من طرف ملكة المنتدى

» بعد طعنها بالسكين اخرجت ما في بطنها ....
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالإثنين 13 سبتمبر - 18:33 من طرف ملك

» اسبيدر مان الحقيقى
قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 I_icon_minitimeالجمعة 10 سبتمبر - 16:08 من طرف ملكة المنتدى

بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

العب on line

 

العب ON LINE

*استمع*

الساعة
نتيجه العالم للعرب
برامج تهمك
 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

قصة فتاة محترمة جدااااا **^37

اذهب الى الأسفل

قصة فتاة محترمة جدااااا **^37 Empty قصة فتاة محترمة جدااااا **^37

مُساهمة من طرف ساسو الأحد 1 أغسطس - 0:16


بعد انتهاء منى من سرد الحكاية من طقطق لسلامو عليكو كما
امرتها ميرنا, جلست تنظر اليهم في انتظار مذبحة القلعة , على الرغم من انها
حاولت التخفيف من الاحداث قدر ما استطاعت.
ميرنا: انا مش عارفة انتي
دماغك كانت فين؟.
منى: كل حاجة حصلت ورا بعض , معرفتش اتصرف, كان لازم
اخد قرار بسرعة.
ميرنا: انتي بتحبيه يا مني؟.
نظرت اليها منى وترددت
قليلا قبل ان تقول.
منى: مش عارفة.
صدر عن سارة صوت امتعاض ,وهي تقوم
من مقعدها وتدير ظهرها لهما,تمنت منى ان تتكلم او تقول شيئا, ولكنها لم
تفعل.
ميرنا: يعني ايه مش عارفة؟, يا أه يا لأ.
منى: الموضوع مش كدة,
عارفة لما تلاقي حد بيعمل المستحيل عشان يرضيكي, وبيحبك اوي, ومعرفش بقي
انا ايه الي حصلي.
ميرنا: وانتي ايه ضمنك انه بيحبك؟, ايه ضمنك انه مش
هيسيبك في يوم من الايام؟, ايه ضمنك انه مش هيتكلم عليكي , مانتي شفتي الي
حصل من مازن , ودا انا فعلا مستعدة امضيلك انه بيموت في التراب الي بمشي
عليه.

منى: بس انا.........., احمد........, مش كدة خالص, ما افتكرش
انه ممكن يأذيني ,انتي متعرفيش هو بيعمل ايه علشاني, دا بيخاف من اقل حاجة
ممكن تضايقني , واقل حاجة ممكن اعملهاله اني اعامله كويس.
اصدرت سارة
الصوت المستهجن مرة اخري, دون ان تلتفت لهما.
فنظرت منى صوبها وصمتت
قليلا ,ثم قالت.
منى: انا عارفة انتي بتفكري فيا ازاي يا سارة, وعارفة
اني غلطانة بس , انا بجد كنت خايفة تزعلي منى.
التفت سارة تتأمل منى
قليلا ثم قالت.
سارة: لا يا منى ,انتي مش عارفة حاجة ولا فاهمة حاجة,
لأنك عارفة كويس رأيي في المواضيع دي, واتكلمنا في الموضوع دا ميت مرة
,واتناقشنا وما افتكرش ان كان ليكي رأي ,كنتي بتسكتي ومبتتكلميش, بس عمري
ما كنت اتخيل انك ممكن تعملي حاجة زي كدة , من غير حتى ماتسأليني, او تسألي
اي حد, وتكوني ......, مش عارفة اقول الكلمة,.....خبيثة؟؟, هي دي الكلمة؟,
هو دا الي انتي عملتيه؟.
قامت منى من مقعدها تقترب من سارة, تقول في
فزع.
مني: لا يا سارة, اوعي تقولي كدة, انا عمري ما خبثت , انا بس كنت
مستنية الوقت المناسب عشان اقولكم , انتي متعرفيش انا كنت بتعذب قد ايه؟.
سارة:
اهو كلام, انتي لو كنتي ناوية تقولي كنتي قلتي.
قامت ميرنا من مقعدها
,تقول لهما.
ميرنا: ايه يا سارة؟, انتي سبتي المشكلة الاساسية وماسكة في
ليه هي خبت, ماطبيعي انها تخبي لو كل مرة جت تحكيلك على حاجة , تعملي الي
بتعمليه دا.
سارة: ماهي دي المشكلة, هي لو حست ان الموضوع مش غلط كانت
حكت, لكن طول ما الواحد بيخبي , يبقي بيعمل حاجة غلط.
صاحت منى وهي على
مشارف البكاء.
منى: ومين قال اني مش عارفة انه غلط, ماهو حصل وخلاص
وهعمل ايه يعني؟, مفيش حاجة ترجع طعم ازازة البيبسي ولا انتي نسيتي يا ست
سارة.
همت سارة بالرد الا ان دموع منى منعتها من نهرها, فتمالكت نفسها
قليلا, تقدمت ميرنا من منى تضمها وتكفكف دموعها.
بعدما هدأت منى قليلا ,
قالت ميرنا.
ميرنا: خلاص يا منى, متفكريش دلوقتي في حاجة, وكويس اننا
عرفنا في الاول , وعلى العموم احنا جمبك على طول, وقت ما تحتاجي لأي حاجة,
هتلاقي مين يحبك قدنا؟, ولا ايه يا سارة؟.
ونظرت برجاء الي سارة التي
تقف عاقدة ذراعيها في نهاية الغرفة, تحثها على تأييد كلامها, فقالت سارة
بهدوء, مخاطبة منى.
سارة: انتي طبعا متأكدة من حاجة زي دي, ومش معني اني
بتنرفز عليكي يبقي تبطلي تحكيلي لان دا هيخليني اتنرفز عليكي زيادة,
وساعتها مش هتبقي مبسوطة.
نظرت منى الي سارة في امتنان , فعلى الرغم من
ان الحديث كان جافا الا انه كان مرضيا بالنسبة لمنى, فهي لم تعد وحدها, صار
لديها بعض الدعم المعنوي.
*********************
احمد: انا قلت اتصل
اطمن عليكي, لا تكون سارة اكلتك ولا حاجة.
منى: لا يابني عادي, محدش
قالي حاجة.
م*انا اصحابي رجالة ,متخافش عليا
احمد: حطيتي الحاجة عند
ميرنا؟.
منى: ايوة.
احمد: طيب كويس, انا مش عارف سارة دي ممشياكو
بالعصاية ولا ايه.
منى: يا احمد,الموضوع مش موضوع سارة, انا مكنتش عايزة
اعرف حد مش اكتر.
احمد: وبما ان اصحابك عرفو , ممكن انا اقول لاصحابي.
أ*الي
نصهم عارفين فعلا
منى: يعني هي واحدة بواحدة مثلا؟.
احمد: لأ خالص
يا منى , انتي عارفة , انا كان نفسي من زمان انزل بميكروفون الشارع اقول
انا بحب منى,بس انتي الي كنتي مسكاني, ودلوقتي افتكر من حقي اقول لحد وانتي
مش شايفة ان ممكن حد يطمع فيكي ,لانك فاضية ,بس لو الناس عرفو انك الحكومة
بتاعتي, محدش هيقدر يتكلم.
م*الحكومة بتاعتي؟؟؟,ايه الكلمة البيئة دي
أ*انت
هتستأذنها؟
استأذنها مين مانا وانت عارفين ان الناس عارفة
امال انت
بتعمل ايه دلوقتي؟
باخد منها بس تأشيرة اني اتكلم, وساعتها اقول الخبر
انتشر
ماشي ,بس انا برضه مش متفائل
منى: طيب ,انت قول لاصحابك
القريبين اوي وبس.
احمد: ماشي, عشان خاطرك بس.
منى: يلا بقي امشي
عشان انا طالعة البيت, سلام.
احمد: منى.
منى: همم؟؟؟؟.
احمد:
بحبك.
م*يااااااا غللس
منى: اوكاي ,باي.
أ*شفت, بتجيب لنفسك
الكلام ع الفاضي, وهي ولا في الدماغ
هي بتفرح بس بتنكسف, انت بس الي مش
عارفها, وبعدين مش مهم هي تقول حاجة, انا مش مستني منها حاجة
بتنكسف ومش
مستني منها حاجة, انت قالقني , ايه يا معلم؟,انت حبتها ولا ايه؟
مالكش
دعوة
على بابا ؟؟, حبتها يا اهبل
لأ لسه, بس انا عايز احبها , وملكش
دعوة انت بقي
ساسو
ساسو
مشرفة على قسم الازياء والاكسسورات

انثى
عدد المساهمات : 1929
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : كووووول على طول
البلد : ام الدنيا
نقاط : 2400
تاريخ التسجيل : 17/06/2010
كلمتكـ..معانا..! : لا تجعل مشاعرك
ارضا يداس عليها
بل سماء يتمنى
الجميع الوصول
اليها

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى