هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» لعبة Assassin's Creed
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:50 من طرف شوشو

» وأذهلتني هذه الصورة
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:45 من طرف شوشو

»  أحـذر أن ينكـسر قلبكـ
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأربعاء 3 نوفمبر - 19:44 من طرف شوشو

» فسأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأتين
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالسبت 30 أكتوبر - 18:36 من طرف ملكة المنتدى

» اشكال و حـــروف عــربى وانجليزى مزخرفه لجيمزر
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالخميس 28 أكتوبر - 17:01 من طرف ملكة المنتدى

» اراهن اى حد يعرف يكتب اسمه.....................؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالثلاثاء 26 أكتوبر - 15:44 من طرف شوشو

»  بكت عندما قال لها زوجها ....... بحبك ...!!!!!!!!!!!
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالثلاثاء 26 أكتوبر - 15:33 من طرف شوشو

» لماذا كل شى نحبه يضيع!؟!؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 17 أكتوبر - 19:02 من طرف ملكة المنتدى

» كل سنة وانتم طيبين لرمضان الاتى
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:13 من طرف شوشو

» سلوكيات خاطئة
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:13 من طرف شوشو

» تعالو شوفواالى بيحصل لرفقاء السوء حتى مع الكلاب
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 19:11 من طرف شوشو

» ليش انتهـ اتحب و اختك لا ؟؟؟!؟!؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:59 من طرف شوشو

» هل تستطيع ان تقرا هذا الموضوع دون ان تدمع عينك؟!
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:57 من طرف شوشو

» الى كل من ضاق به الحال
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:56 من طرف شوشو

» excuse me بس هو دا عقل المراه فى كل مكان فى العالم
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالأحد 3 أكتوبر - 18:55 من طرف شوشو

» الـــــــصعب والاصعب في الحـــب؟؟؟
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالسبت 2 أكتوبر - 18:27 من طرف ملكة المنتدى

» حماه حبت تختبر ازواج بناتها, هههههههههههههه
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالثلاثاء 21 سبتمبر - 18:17 من طرف ملكة المنتدى

» xوo منافسة بينالشبااااااااب والبناااااااااات
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالسبت 18 سبتمبر - 11:30 من طرف ملكة المنتدى

» بعد طعنها بالسكين اخرجت ما في بطنها ....
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالإثنين 13 سبتمبر - 18:33 من طرف ملك

» اسبيدر مان الحقيقى
قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 I_icon_minitimeالجمعة 10 سبتمبر - 16:08 من طرف ملكة المنتدى

بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

العب on line

 

العب ON LINE

*استمع*

الساعة
نتيجه العالم للعرب
برامج تهمك
 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

قصة فتاة محترمة جدااااا **^38

اذهب الى الأسفل

قصة فتاة محترمة جدااااا **^38 Empty قصة فتاة محترمة جدااااا **^38

مُساهمة من طرف ساسو الجمعة 30 يوليو - 21:10


بعد عدة اسابيع, بعدما اطمأنت منى لعودة المياة الي مجاريها
بينها وبين صديقاتها , شعرت ببعض الهدوء النفسي والاستقرار في علاقتها
باحمد وبمن حولها, ولكنها شعرت ببعض الغموض, فالناس يبدو انهم يعرفون
حكايتها هي واحمد , ولكنهم لا يصرحون لها بذلك, شعرت بان الوضع غير مريح,
فهي صرحت لاحمد باخبار اقرب اصدقائه فقط , فلم يتهامس الناس عليها
؟,ويتكلمون عنها من خلفها؟, وتذكرت شعورها السابق, حين رآه الناس معها عند
الدرس, في هذه الفترة كان يمكن ان تقاوم بكل قوتها,اما الان فاذا قال لها
احد شيئا , فلن تستطيع صده او الرد عليه.
****************
ميمي:
الولد دا لو مضايقك يا ميرو, انا ممكن اضربهولك.
سارة : ياشيخ روح ,انت
قادر ع اللبانة الي ف بقك اصلا.
ميرنا: لا , ميرسي يا ميمي , انا مش
متضايقة خالص , اعلى ما ف خيله يركبه.
منى: ازاي يا ميرنا , دا ماشي وشه
عامل زي الي مش ناوي خير خالص.
ميرنا: هو لو كان قادر يعمل حاجة كان
عملها.
قطع كلامهم صوت وائل من خلف منى.
وائل: ازيك يا ميمي ,ازيك يا
منى.
منى: استاذ وائل ؟؟, ايه دا؟, ازي حضرتك؟.
وائل: الحمد لله,
ايه؟, امتحاناتك امتى؟.
منى: بعد اسبوعين ان شاء الله.
وائل: طيب
ربنا معاكي, انتي معانا طبعا السنة الجاية.
منى: اه طبعا , هو انا كان
ممكن اعدي الترم الاول لولا حضرتك.
وائل: ماشي يا ولاد , عايزين حاجة ؟.
منى:
ميرسي يا استاذ وائل.
ميمي: انت لو مروح , وصلني معاك.
وائل: انت
على طول لزقة اكيد, ايوة يا سيدي مروح اتفضل قدامي.
ميمي: اخص عليك يا
وائل ,دا الجيران لبعضيها.
وائل: اشمعنى انا مبشوفش منك جدعنة ابدا,
دايما استلياح , اتفضل يا سيدي قدامي, بعد اذنكو يا بنات.
ميمي: باي
جايز, اشوفكو بكرة.
بعد انصرافهم.
ميرنا: مين الواد الجامد دة؟.
منى:
دا وائل , كنت باخد عنده قانون الترم الاول.
ميرنا: هو العسل دا؟, طيب
ماخدتنيش معاكي ليه؟.
سارة: خليكي في المصيبة الي انتي فيها الاول, انتي
عملتي ايه في مازن خلاه يبصلك بالطريقة دي وهو ماشي؟.
ميرنا: مفيش,
قلتله يلا مع السلامة.
منى: ازاي.
ميرنا: اصله صدق نفسه , جاي يقولي
نتقابل بره وبتاع, قلتله صحيح انت فكرتني, انا اصلا كنت عامله عليك فيلم
عشان اردلك الي عملته فيا , بس.
سارة: وعمل ايه؟.
ميرنا: قعد يزعق
ويهلل , ويقول انا هعمل وانا هسوي, بس انا عارفة اخره بيطلع يطلع وينزل على
مفيش.
منى: وانتي مش خايفة يعمل حاجة, دا شكله مجنون.
ميرنا: كبيره
ايه يعني؟, هيعمل زي المرة الي فاتت؟؟,محدش هيصدقه.
سارة: متعتمديش على
كده, دماغ الولاد مبتسكتش, وهو مش هيغلب يعني انه ينتقم منك.
ميرنا:
يبقي يوريني شطارته, اهو عرف هو بيلعب مع مين.
سارة: ربنا يستر عليكي,
عشان انتي دماغك دي , مش هتجيبها البر.
ميرنا: ليه يا ست سارة, عشان
سبته,كنتى عايزاني افضل معاه.
سارة:بتتريأي؟, انتي الكلام معاكي مفيش
منه فايدة.
ميرنا: ليه؟, عشان انا مش منى هانم, يبقي كل الي بعمله غلط,
لكن لما منى تغلط نطبطب عليها, ونقول معلش,المرة الجاية خدي بالك.
منى:
جري ايه يا ميرنا , وانا مالي؟.
سارة: وانتي شايفة ان انا مبسوطة من الي
منى بتعمله ,وبقولها برافو, انا كنت فاكراكي اعقل من كده.
ميرنا: سبتلك
العقل, ربنا يخليهولك.
وانصرفت غاضبة.
منى: مالها دي؟؟.
سارة:
انا عارفة, مجنونة, ومش عارفة ان الي بيعند بيعند على نفسه.
واثناء
الحديث ,ظهرت شيرين كالاعصار, وبدون مقدمات جذبت منى من ذراعها بعيدا عن
سارة , و اوقفتها امامها, وقالت بغضب شديد.
شيرين: ممكن افهم ايه الي
انا سمعته دا؟.
منى: فيه ايه يا شيرين مالك؟.
شيرين: ايه الي بينك
وبين احمد؟.
امتقع وجه منى بشدة, هذا ما لم تحسب له حساب, مواجهة شيرين.
منى:..............مين
الي قالك؟
شيرين: هي المشكلة في مين الي قالي؟؟؟؟؟,انتي مبتفهميش يا
بنتي انتي , انا مش حذرتك؟ , مسمعتيش كلامي ليه؟,انتي عايزة تتمرمطي وبس.
منى:...........بس
يا شيري.......
شيرين: بس ايه؟, كملي , قوليلي حاجة انا معرفهاش عن
احمد, قوليلي انه كويس, انه مبيعرفش بنات, قوليلي انه هينجح.
منى:
ياشيري هو .... بيحبني.
شيرين: اللهم طولك ياروح, انا اخر حاجة كنت
اتصورها انك تبقي غبية كده, ومقولتليش ليه؟, انا مش كنت نصحتك في الاول ,
قعدتي تخبي وهو يخبي, بتقرطسوني؟؟, اعرف من الغريب, اهو اتفضلي سيرتك بقت
على كل لسان, لو كنتى عرفتيني كنت وقفتلك احمد دا عند حده وكنت لحقتك, بس
مش انتي مستريحة كدة, انكو استعبتطوني انتو الاتنين , ماشي , انتي حرة.
وانصرفت
كالاعصار مثلما جاءت , ومرت بجانب احمد الذي كان متوجها ناحية منى حاملا
كوبين من الشاي, فبادرها ممازحا وهي تسير بجانبه في غضب.
احمد: لا صباح
ولا مسا ولا كلمة كويسة.
التفتت اليه بغضب ورمقته بازدرداء وهي تكمل
طريقها, فاقترب من مني متعجبا من فعلة شيرين.
احمد: مالها شيري.
منى:
عرفت الموضوع , بتقول انتو قرطستوني.
احمد: وهي متضايقة من ايه؟, احنا
حرين.
نظرت اليه منى بانزعاج من لا مبالاته , ان شيرين على حق,يبدو ان
احمد لن يتغير
ساسو
ساسو
مشرفة على قسم الازياء والاكسسورات

انثى
عدد المساهمات : 1929
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : كووووول على طول
البلد : ام الدنيا
نقاط : 2400
تاريخ التسجيل : 17/06/2010
كلمتكـ..معانا..! : لا تجعل مشاعرك
ارضا يداس عليها
بل سماء يتمنى
الجميع الوصول
اليها

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى